Bydgoski Zespół Placówek
Placówki
Aktualności

WRZESIEŃ 2015

W nowy rok szkolny weszliśmy pełni siły, energii i z uśmiechami na ustach, a dodatkowo, dzięki panu Mateuszowi – z nowymi fryzurami! Serdecznie dziękujemy naszemu zaprzyjaźnionemu fryzjerowi za dbanie o nasz wizerunek i wspieranie nas od kilku lat ☺

Wrzesień to dla niektórych pierwszy miesiąc w nowej szkole – Nikola i Krzysztof rozpoczęli naukę w gimnazjach, a Dawid – w szkole zawodowej. Trzymamy kciuki za nich kciuki i życzymy im samych sukcesów w nowych szkołach!

<br />foto: bzpow

foto: bzpow (zdjęć w galerii: 1)

SIERPIEŃ 2015

Wakacje letnie już za nami… Na szczęście pozostały nam wspomnienia. A jest ich wiele!

W sierpniu spędziliśmy fantastyczny tydzień nad Morzem Bałtyckim. Po raz drugi zatrzymaliśmy się w pensjonacie u Pani Marty w Chłapowie, niedaleko Władysławowa. Pogoda dopisała, więc mogliśmy plażować do woli. Pojechaliśmy też na wycieczkę na Hel, gdzie zwiedziliśmy fokarium, a najodważniejsi przejechali się na szybkiej lodzi motorowej. W Chłapowie wybraliśmy się do Parku Linowego – takie rozrywki uwielbiamy – mogliśmy sprawdzić swoją siłę i możliwości wysoko nad ziemią – było wspaniale! Tydzień szybko minął, już nie możemy doczekać się kolejnych wakacji…

W drugiej połowie sierpnia obchodziliśmy osiemnaste urodziny Krystiana, który pomimo wejścia w dorosłe życie, zdecydował się pozostać z nami w Mieszkaniu Usamodzielnienia.

Dzięki uprzejmości Polskiego Związku Koszykówki mogliśmy kibicować drużynie Polski w meczu z Islandią – cóż to były za emocje!

28 i 29 sierpnia dwóch naszych wychowanków wzięło udział w X Ogólnopolskim Festiwalu Radosnych Serc organizowanym przez Fundację Nowe Pokolenie. Chłopcy startowali w kategorii plastyka, niestety nie udało im się wygrać nagród, ale mieli okazję wziąć udział w krótkim kursie pierwszej pomocy oraz w lekcjach muzealnych w Muzeum Etnograficznym oraz w Muzeum Oświaty.

<br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW

foto: BZPOW (zdjęć w galerii: 4)

LIPIEC 2015

Pierwszy miesiąc wakacji za nami… Był to dla nas czas pełen atrakcji i dobrej zabawy.Na początku lipca wybraliśmy się do Exploseum – Centrum Techniki Wojennej, gdzie w czasie II wojny światowej produkowano materiały wybuchowe. Później zwiedziliśmy Muzeum Wojsk Lądowych przy ul. Czerkaskiej. W pierwszy weekend wakacji zrobiliśmy sobie piknik w Myślęcinku: były pyszne kiełbaski z grilla, domowe wypieki, przejażdżki rowerowe i gra w piłkę. W gorące dni chodziliśmy na baseny miejskie – szczególnie spodobała się nam pływalnia "Czwórka" przy ul. Stawowej.

W lipcu byliśmy także na kilku wycieczkach. Najpierw pojechaliśmy do Solca Kujawskiego, tam dzięki uprzejmości właścicieli mogliśmy nieodpłatnie skorzystać z Aquaparku oraz Bowling Clubu – za co serdecznie dziękujemy!

Na następną wyprawę udaliśmy się do Radzynia Chełmińskiego, gdzie zaprosiła nas Pani Patrycja Piłat, zajmująca się Zamkiem Krzyżackim. Spędziliśmy tam fantastyczny, pełen wrażeń dzień. Oprócz zwiedzania zamku i poznania jego historii, mieliśmy możliwość poczuć się jak prawdziwi rycerze. Uczyliśmy się władać mieczem, strzelaliśmy z łuku, a nawet wzięliśmy udział w rycerskiej wieczerzy. Jeszcze raz z całego serca dziękujemy Pani Partycji i całej ekipie zajmującej się zamkiem za cudowne i ciepłe przyjęcie oraz za zorganizowanie dla nas wyjątkowego wakacyjnego dnia!

Na trzecią lipcową wycieczkę wyjechaliśmy do Janiej Góry koło Świekatowa, w której znajduje się Wioska Chlebowa. Tam wzięliśmy udział w warsztatach pieczenia chleba (ich efekty przywieźliśmy do domu i spożyliśmy ☺), poznaliśmy też legendę wioski i próbowaliśmy swoich sił używając stare sprzęty gospodarstwa rolnego. Był to kolejny cudowny, letni dzień, za który serdecznie dziękujemy naszym sponsorom!

To dopiero połowa wakacji, a tyle atrakcji już za nami. W sierpniu będzie jeszcze ciekawiej, bo wyjeżdżamy nad morze!! ☺

CZERWIEC 2015

Czerwiec był dla nas miesiącem pełnym wrażeń. Zaczęliśmy od Dnia Dziecka, który świętowaliśmy najpierw w Myślęcinku na festynie organizowanym przez Caritas, a następnie na Wyspie Młyńskiej, podczas imprezy "Bajkowa Bydgoszcz" .

5go czerwca trzech naszych wychowanków wyjechało na dwudniową wycieczkę do Poznania podsumowującą projekt "Nie jesteś sam" organizowany przez Salezjańskie Stowarzyszenie Wychowania Młodzieży. Natomiast w niedzielę 28go czerwca cała nasza grupa wzięła udział w Mszy Świętej podczas której odbyło się pożegnanie księdza Artura Dylewskiego – prezesa stowarzyszenia, który przenosi się do innej parafii. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy Księdzu Arturowi za wsparcie naszej placówki oraz za umożliwienie naszym wychowankom udziału w wielu fantastycznych wycieczkach i pielgrzymkach.

"Ster na Bydgoszcz" to impreza przyciągająca wielu widzów, my także wzięliśmy w niej udział. Na Wyspie Młyńskiej podziwialiśmy paradę jednostek pływających i pokaz gigantycznych baniek mydlanych.

21go czerwca kibicowaliśmy podczas Bydgoskiego Wielkiego Meczu Charytatywnego, który odbył się na Stadionie Miejskim przy ul. Słowiańskiej. Zmierzyły się ze sobą drużyny polityków i dziennikarzy. Spotkanie zakończyło się remisem. Dochód z meczu – 10 tysięcy złotych – zostanie przeznaczony na wypoczynek letni dla wychowanków BZPOW. Organizatorom i darczyńcom z całego serca dziękujemy!

25go czerwca nasze mieszkanie zorganizowało Turniej Piłki Nożnej dla wychowanków BZPOW. Wzięło w nim udział 5 drużyn z Mieszkań Usamodzielnienia. Wszyscy zawodnicy walczyli zawzięcie w atmosferze zdrowej rywalizacji. Meczom sędziował pan Mikołaj, profesjonalny sędzia piłkarski, któremu bardzo dziękujemy za bezinteresowną pomoc. Turniej wygrała nasza drużyna, na drugim miejscu znalazła się ekipa z MU przy ul. Bora Komorowskiego 63, a trzecie miejsce zajęli nasi sąsiedzi z MU przy ul. Plac Chełmiński. Serdecznie dziękujemy wszystkim drużynom za przybycie, doping i wspólną zabawę.

W czerwcu odbyły się u nas dwie uroczystości urodzinowe. Najpierw swoje 14te urodziny świętowała Klaudia, a później Weronika hucznie celebrowała wejście w dorosłe życie.

Rok szkolny zakończył się pomyślnie dla wszystkich wychowanków naszego mieszkania – wszyscy uzyskali promocje do następnych klas. Zaczynamy więc w pełni zasłużone wakacje☺

<br />foto: bzpow <br />foto: bzpow <br />foto: bzpow <br />foto: bzpow <br />foto: bzpow <br />foto: bzpow

foto: bzpow

MAJ 2015

W maju nie nudziliśmy się. Aktywnie uczestniczyliśmy w wielu atrakcjach. 16go zwiedzaliśmy bydgoskie muzea w ramach Europejskiej Nocy Muzeów. Byliśmy w Europejskim Centrum Pieniądza, Galerii Sztuki Nowoczesnej, Domu Leona Wyczółkowskiego i na wystawie komiksów w Spichrzach nad Brdą.

Dzięki uprzejmości właścicieli siłowni Mega Fit mogliśmy bezpłatnie korzystać zarówno z przyrządów do ćwiczeń, jak i uczestniczyć w zajęciach zumby i ćwiczeniach siłowych prowadzonych przez profesjonalnych trenerów. Siłownia Mega Fit zorganizowała także Charytatywny Maraton Zumby, z którego dochód został przekazany dla Bydgoskiego Zespołu Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych – serdecznie dziękujemy za okazaną nam pomoc i wsparcie!

Salezjańskie Stowarzyszenie Wychowania Młodzieży po raz kolejny zaprosiło naszych wychowanków do udziału w Programie "Nie Jesteś Sam". Tym razem troje naszych podopiecznych wyjechało na pięciodniową wycieczkę do Zakopanego. Chłopcy przywieźli wiele niezapomnianych wspomnień za co serdecznie dziękujemy Księdzu Arturowi!

W ramach Programu Moja Zdrowa Rodzina przygotowywaliśmy przetwory z czerwonej kapusty i buraczków.

W ostatni weekend maja zaczęliśmy już świętować Dzień Dziecka. W piątek uczestniczyliśmy w pełnym atrakcji i smakołyków festynie organizowanym przez Hostel przy ul. Dunikowskiego, w sobotę byliśmy w Myślęcinku na festynie Caritasu, a w niedzielę – na Wyspie Młyńskiej na imprezie Bajkowa Bydgoszcz.

(zdjęć w galerii: 7)

KWIECIEŃ 2015

W kwietniu nadeszła wreszcie długo oczekiwana wiosna! Nasze mieszkanie nabrało wiosennych kolorów, dzięki przygotowanym przez nas dekoracjom. Obchodziliśmy także Święta Wielkiej Nocy – święciliśmy pokarmy, uczestniczyliśmy w świątecznej Mszy Św., a w Lany Poniedziałek tradycyjnie – panowie oblewali panie.

W tym miesiącu przygotowywaliśmy również przetwory owocowe – mus i kompot jabłkowy z owoców otrzymanych w ramach programu "Moja zdrowa rodzina".

Odwiedzili nas także przyjaciele z Holandii – Theo i Jos. Panowie zaprosili nas na ucztę do McDonaldsa i spacer po Wyspie Młyńskiej. Serdecznie dziękujemy im za pomoc, wsparcie i przyjaźń jakimi darzą nas od wielu lat.

TURNIEJ WISEŁKA CUP 2015 W SOLCU KUJAWSKIM

W sobotę, siódmego marca w hali OSiR w Solcu Kujawskim odbył się turniej piłki nożnej WISEŁKA CUP. W turniej wzięły udział zespoły z Bydgoszczy i Solca Kujawskiego. Spośród siedmiu drużyn biorących udział w zawodach, udało nam się wywalczyć III miejsce i wrócić do domu ze wspaniałym pucharem! Serdecznie dziękujemy organizatorom turnieju za zaproszenie oraz niezwykle miłe i ciepłe przyjęcie

<br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW

(zdjęć w galerii: 3)

FERIE ZIMOWE 2015

W tym roku nasze ferie zimowe były pełne atrakcji. Mimo tego, że pogoda nie była do końca zimowa, nam i tak udało się aktywnie i ciekawie spędzić czas zarówno w mieszkaniu, jak i poza nim.

W pierwszym tygodniu ferii odwiedziliśmy wystawy psów i kotów rasowych, zwiedziliśmy Muzeum Okręgowe im. L. Wyczółkowskiego oraz byliśmy na przedstawianiu "Wiśniowy sad" w Teatrze Polskim. Wyjechaliśmy także na jednodniową wycieczkę do Solca Kujawskiego, gdzie pluskaliśmy się w Aqua Parku, rozegraliśmy turniej kręglarski w Bowling i zjedliśmy przepyszny obiad w Restauracji "Kujawianka"

Drugi tydzień zimowej laby rozpoczęliśmy od wycieczki do ZOO w Myślęcinku – z wielką przyjemnością i ciekawością obejrzeliśmy najróżniejsze gatunki zwierząt tam mieszkające. Byliśmy także na koncercie "Bajkowy Hollywood" w Filharmonii Pomorskiej i na seansie filmowym w Multikinie oraz jeździliśmy na łyżwach po myślęcińskim lodowisku. Dzięki uprzejmości władz Szkoły Podstawowej Nr 10 mogliśmy również bezpłatnie skorzystać z sali gimnastycznej, na której rozegraliśmy mecze siatkówki i piłki nożnej. Natomiast gdy pogoda dopisywała ćwiczyliśmy na siłowni "pod chmurką" i biegaliśmy nad Kanałem Bydgoskim.

Wolny czas w mieszkaniu staraliśmy się spędzać równie ciekawie: braliśmy udział w zajęciach kulinarnych – piekliśmy ciasteczka i pizzę, a także przygotowywaliśmy kompoty i musy owocowe. Podczas zajęć plastycznych tworzyliśmy zimowe pejzaże i dekoracje do mieszkania.

Serdecznie dziękujemy wszystkim darczyńcom i osobom wielkiego serca, dzięki którym mieliśmy możliwość tak ciekawie i aktywnie spędzić nasze ferie zimowe.

(zdjęć w galerii: 9)

WIGILIA 2014

22 grudnia zasiedliśmy wspólnie przy wigilijnym stole: dzieci, wychowawcy i zaproszeni goście. Wcześniej dokładnie wysprzątaliśmy nasze mieszkanie, upiekliśmy pierniki, udekorowaliśmy choinkę i przygotowaliśmy przepyszne potrawy wigilijne: karpia, rybę po japońsku, krokiety z kapustą i grzybami, pachnący barszcz i wiele innych. To był magiczny wieczór. Złożyliśmy sobie życzenia i podzieliliśmy się opłatkiem, śpiewaliśmy kolędy i pastorałki. Dzięki uprzejmości naszej wspaniałej sponsorki, Pani Elżbiety i jej firmy mogliśmy cieszyć się z pięknych prezentów: nowoczesnej pralko-suszarki, zastawy stołowej, sztućców, a także ubrań i słodyczy.

Na tym jednak nie koniec! W wigilię – 24 grudnia – odwiedzili nas Mikołajowie z SRTB – Dzieciom z Panem Michałem Orzechowskim na czele, którzy od lat spełniają nasze świąteczne marzenia. Każdy z nas otrzymał swój wymarzony prezent, a ponad to Mikołajowie doposażyli nasze mieszkanie w sprzęt do ćwiczeń, nowoczesny rower i nowe ręczniki.

Z całego serca dziękujemy wszystkim darczyńcom za pomoc, której udzielają nam nie tylko w czasie Świąt Bożego Narodzenia, ale przez cały rok. Państwa bezinteresowne zaangażowanie i wsparcie ma dla nas wielkie znaczenie. Jesteśmy ogromnie wdzięczni za wszystko, co Państwo dla nas robią.

WAKACJE 2014

Tegoroczne wakacje były dla naszych wychowanków czasem radości, zabawy i mnóstwa atrakcji. W lipcu korzystaliśmy z pięknej pogody i bardzo często chodziliśmy na basen Astoria. Wyjechaliśmy również na wycieczkę do Torunia, gdzie spędziliśmy przedpołudnie w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Tam udało nam się nie tylko poszerzyć wiedzę na temat elektryczności czy astronomii, ale również wzięliśmy udział w warsztatach "Mały majsterkowicz", podczas których własnoręcznie zbudowaliśmy ostrzałkę i mini latarkę.

Na przełomie lipca i sierpnia wyjechaliśmy do miejscowości Chłapowo nad Morzem Bałtyckim. Spędziliśmy tydzień na kąpielach morskich i słonecznych, spacerach i wycieczkach po okolicy. Wybraliśmy się również do parku linowego, gdzie nasi wychowankowie spróbowali swoich sił we wspinaczce oraz pokonywaniu przeszkód na wysokościach – świetnie się bawiliśmy! Serdecznie dziękujemy naszemu darczyńcy za umożliwienie nam tak wspaniałego wyjazdu na wakacyjny wypoczynek.

W tym samym czasie dwóch naszych najstarszych wychowanków otrzymało możliwość wyjazdu na pielgrzymkę do Mediugorie wraz z Salezjańskim Stowarzyszeniem Wychowania Młodzieży. Chłopcy zwiedzili nie tylko tę piękną miejscowość w Bośni i Hercegowinie, byli również w Czechach i Chorwacji. Przywieźli ze sobą masę cudownych wspomnień i pamiątek.

Sierpień był również pełen atrakcji. Chodziliśmy na spacery nad Kanał Bydgoski czy na Wyspę Młyńską. Korzystaliśmy z basenu Astoria i boiska Orlik. Byliśmy na meczu klubu Zawisza Bydgoszcz. Wyjechaliśmy również na wycieczkę do Solca Kujawskiego, gdzie dzięki uprzejmości właścicieli mieliśmy możliwość zabawy w parku wodnym oraz rozegrania turnieju w kręgle w Bowling Club.

<br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW

(zdjęć w galerii: 14)

Lipiec-Sierpień 2012

Pożegnalne ognisko podczas obozu letniego w Pólku k/Koronowa.

<br />foto: BZPOW

(zdjęć w galerii: 1)

Zabawy na basenie ASTORIA podczas wakacji.

<br />foto: BZPOW

(zdjęć w galerii: 1)

Grudzień 2011

Nasza pierwsza wspólna Wigilia

<br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW <br />foto: BZPOW

(zdjęć w galerii: 3)

Lipiec 2011

Spływ kajakowy podczas letnie obozu w Pólku k/Koronowa

Czerwiec 2011

Grillowanie podczas pieszego rajdu do Samociążka